11 juli 2012

Nostalgi a´la 70-tal


 Det här med 70-tals färger är väl något som nästintill delar folk i två grupper. En del så tycker man eller så tycker man inte.
Själv hör jag nog mer till den andra delen. 
Kanske det kan ha något att göra med att man själv växte upp på det ljuva 70-talet.....i ett rum med knallrosa väggar och en fondtapet med stora elefanter på ;) 
Orange, mörkbrun, senapsgul, grällgrön och blått var andra färger som dominerade i vårt hem.

Nå hur som haver så har gardinen från mitt flickrum kommit upp i yngsta pojkens rum.
Likaså nattlampan som nästan var på väg till "tippen".


Minns att jag tyckte massor om den här gardinen. 
Idag kan jag inte direkt säga det samma....men sonen, han blev nöjd.























Här har regnet stått som spön i backen i flera dagar nu och ännu lär det inte va´slut sägs det.
Inte hjälper det något att gnälla men...jag som brukar ha svårt med att få mina blommor vattnade får nu istället försöka se till så att inte drunkningsdöden tar dom.

"Tå e sko va lagom nain gang."


Ha det bäst! 
Catarina

4 kommentarer:

  1. He lagom fäälas int tå e gälder vädre .Oj så många röda streck det blev i rättstavningsprogrammet .Här kommer det ganska passligt med regn på vår nysådda gräsmatta .kram Nette

    SvaraRadera
  2. ja fasen va he kan regn..här ha he knallat på hela dagen..såntdär "våt" regn..alltså duggregn.Va knepiga gardiner.. ha aldrig sett förr..o den lilla tavlan va sååå fin!!

    SvaraRadera
  3. JAADU, det glada 70-talet kommer nog igen ska du se!
    Riktigt trevliga gardiner, förstår att sonen gillar dem!
    Haalder me de, me sista radän ;O)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. heppa hej,Den lampan kommer jag ihåg ,men inte gardinen.Fint Fint hälsar D.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...