11 juni 2012

Pausar....



....med bakandet och stökandet.
 Är nämligen i full gång med att baka till helgens konfirmation mellan varven jag tvättar fönster, torkar damm och beställer frissatider.
Ibland är det mer än vanligt som skall ske på en vecka. 

Det skulle faktiskt underlätta om vissa kroppsdelar var löstagbara, som när håret skall klippas eller skor handlas, om så vore skulle ju morsan kunna fixa allt, åt alla =)
Men nu finns det faktiskt risk för att husets konfirmand tågar in i kyrkan med fotbollsskor.

 Så här mörk och dramatisk var skyn hos oss för en stund sedan.
 Men nu skiner solen och slutat regna har det också gjort.


Som sagt bakar gör jag för fullt nu. 
Bl.a dessa godsaker har det blivit.
Kokostoppar



För någon dag sedan gjorde jag Rabarbersaft. 
Första gången egentligen som jag använde enbart rabarber. Oftast brukar jag blanda den med jordgubbar eller hallon.

I grytan hade jag 3 kg rabarber i bitar, 9 dl vatten, 2 lime i klyftor och en stycke vaniljstång.
När allt hade kokats och silats tillsattes 1-1,5 kg socker.


Väldans omtyckt blev det!


Ha det nu bäst till nästa gång!

Catarina

2 kommentarer:

  1. Jo, det var en bra ide´, om det gick att genomföra ... alltså det löstagbara :O)
    Vi har konfirmation bl.a. på midsommardagen här i finland!
    Minns nog stressen inför alla helgdagar!
    Nu är mina tre gossar vuxna så de har eget liv, med allt vad det innebär :O)
    Stressa lungt ;)

    SvaraRadera
  2. hej,, här är det väl oxå konfirmation denna helg.. tror det iallafall..vi har ju ingen nu,, har inte haft på flere år o då va det midsommar som gällde.. i Malax är det denna helg som kommer.. är nog bara för att föräldrarna skall få åka till skären i midsommar...Goda kokstoppar du har bakat...Nu har vi sååå svart himmel mot norr..o där finns regnbågen oxå.. här har det nu hållit opp idag.så jag kan tänka mej att det har regnat hos er..

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...