28 juni 2012

Litet blått hav


På min tur med hunden i dag fick jag  syn på ett litet blått hav av den här fina blomman. Har sett någon endaste någon gång, men inte så här mycket på ett ställe.
 Hade förstås ingen kamera med på vår promenad.
Men när vi väl kom hem hade hunden tappat sin halskedja, så då var de att hoppa på cykeln och ta samma runda igen och då passade jag på och tog kameran med mig.


Jag antar att det är nån släkting till blåklockan eller...?
Kanske någon som vet vad den heter?



Vi lyckades bra med solskensdansen ;)
 för i dag har det varit perfekt jobbväder.

Catarina 


3 kommentarer:

  1. Nog är det en blåklocka jag har för mig att det finns flera olika arter kolla med wikipedia ,vacker är den kram Nette

    SvaraRadera
  2. Så fin väg du har att cykla efter!!Lungt o stilla..Visst är det en blåklocka..en "liten" sådan.. finns en mängd av dem..Om du går in på google o skriver blåklocka o sen tar på "bilder",,då kommer det opp BLÅKLOCKOR!!!Ha de bra!

    SvaraRadera
  3. oj va fina .Vi kalla dem för ängsklockor .sällan man ser dem nu för tiden.Ha e bra hälsar.D....

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...