22 maj 2012

Trädgårdsdag


I dag har jag varit ute och grävt i mina rabatter.
 Och MASSOR av ogräs hitta ja´.....och någon blomma emmellanåt. 


Det är ju inte alldeles ovanligt att jag kommer på att något nytt ska testas mitt i allt. Så blev det idag också.
 Provade att lägga stenar som kant i en rabatt och på samma gång tänkte jag på herrarna i huset som oftast sköter gräsklippningen ;)
 Om dom skulle få bestämma så hade vi noll blomrabatter och exakt lika många buskar på gården,
för gräset skall helst gå att klippa med så stora maskiner som möjligt.

 Här har jag först grävt en ränna ca. 20 cm djup och ett spadblad brett och så lade jag dit en sandblandning som vi råkade ha hemma. Därefter plockade jag dit stenarna. 
Gräset har ju också en tendens att växa in i rabatterna, men det här kunde kanske hålla det borta någon tid. 
Vad tycker ni, funkar det här?









Två av tre stamvinbär har klarat vintern.  Det här är dom röda.
Och det andra som klarat sig är svarta vinbär.

Ibland ska det lekas med kameran =)


Såna här dagar när jag börjar på med något utomhus är det nästan så att jag önskar att jag hade en hushållerska som tog hand om matlagningen. 
Man hindar ju bara kom igang så ska e va na mat! 


I morgon fortsätter vi.

Ha det så bra till nästa gång!

Catarina

3 kommentarer:

  1. så fint det är med sten!!Jag har oxå sten i mina blomland..men oxå tyvärr ogräss...skulle ju behöva göra som du gör.. gräv en ränna o fylla med sand o sen dit med stenarna..Här är det fördet mesta jag som klipper gräset..Va härligt med stamvinbär..det skulle man ha..de vinbärsbuskar vi har nu ..har nog mera kvistarna nermot marken..har inte ens en "fålla" runt dem..oj o man sku ha tid med allt..men då är det som du säger..in o kok mat.

    SvaraRadera
  2. Åj va vakä bildä du har i da. Du ha så reett, så fåurt man by jä nainting så ska e va na mat. Kånstut att e bara e kvinnfåltji som veit att all vaar hungru.

    Lite skoj, hoppas du förstår dialekten.

    SvaraRadera
  3. hallå! nu hitta jag din blogg å va fin den är och jättehärliga bilder. Har suttit å googlat på en massa shabby chic så nu ska jag snart sätta igång. Har hållit på med att olja alla möbler och terasser ända sedan vi kom från ert i torsdags, men igår fick jag avbryta när det började regna på eftermiddan. Skulle ju ändå iväg å handla så det var lika bra. Är faktiskt så målarsugen så jag tror vi ska behålla gamla tv-skåpet och bara "shabby chica" till det också lite. Vi behöver ändå ett förvaringsskåp ute i gästrummet. Vi måste se till att göra utfärden vi prata om, nu behöver jag blommor och lite annat uppiggande här ute å inne. Vi hörs! kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...