25 maj 2012

Paus...väska klar.


Det blev att ta lite ofrivillig paus i trädgården p.g.a all denna björkpollen som finns just nu. 

Och då passade jag på att göra klart min väska som har varit färdig virkad ett tag, men utan foder.




 Den här väskan skulle ju vara både snabb och enkel att virka, var det tänkt.
Men första försöket blev en båt och det andra blev nog något i stil med lutande tornet...
 ...men tredje gången gillt =)

Fodret fixade jag till av en gammal gardin i bomullstyg.


Blomman är bara fastsatt med en säkerhetsnål, så den är lätt att ta bort ifall man tycker så.
Mönstret till den hittade jag här.


Jag hann fotografera tulpanerna innan regnet kom.

Finfin helg åt er alla!

Catarina


1 kommentar:

  1. ja men fasen va du kan.. hihi.. jättefin väska.. garnet ser "stadigt ut"..är det typ "mattgarn"??Blomman är fin..o där du hitta den..ojoj va hon kan virka!En dröm att kolla vad den mänskan gör.Ha de bra i helgen..nu ska jag gå ut o klippa gräset o gubbarna sår vidare här.nattugglan

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...