29 maj 2012

Nu går det undan...och lite shopping.


Nu är det fart och på i rabatterna. Man borde stå bredvid och se på när det växer. Men vem har nu möjlighet till det, nej det är nog att komma ihåg att njuta en stund i förbifarten ;)
 Den här rabatten ligger vid vår källaringång så man susar ju förbi en och annan gång under dagen. 

Igår ägnade jag mig åt lite trädgårdsshopping. Och det är skoj, och ännu bättre kändes det med ett presentkort i fickan =)
Och bilen fick jag fylld. Det var snudd på att jag fick sitta med matkassarna i famnen när jag körde hemåt.

Ett antal lådor med sommarblommor, två ampelkorgar, en lövkorg, två olika sorters rosor, fiberduk och några säckar jord var något av det som blev shoppat.


Ni ska veta att leendet var stort när jag efter flera års sökande hos olika plantförsäljare, varav de flesta sett ut som frågetecken, hittade denna ros hos den lokala lanbruksbutiken!
Såg den här på en bild i någon tidning för ett antal år sedan och sedan dess har jag hållit upp ögonen för att hitta den och se NU.

Och namnet.....Aspirin Rose.


Hann även med att plantera en del av dom inhandlade blomstren. 
Och genast började alla prata om nattfrost. 
Na toko vill vi int ha!
Att springa in och ut med blomkrukor när termometern börjar krypa mot nollstrecket det är inget för mig.




I dag planterar vi vidare, så ha en riktigt bra trädgårdsdag alla.

Catarina

2 kommentarer:

  1. nä fyfabian för nattfrost.. men det slår inte fel.. brukar nog ta o frys då man ha planterat.. jag väntar lite till med na sommarblommor.Det kan ju frys ända till den 10 juni enligt gammalt.Fin ros o knepigt namn..aspirin..hihi.ha de bra!

    SvaraRadera
  2. Vilken lycka för dig att du hittade rosen du letat efter. Jag bryr mig inte om nattfrost...och ändå har de blommor som jag har klarat sig...Ha en skön helg!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...