9 maj 2012

"Heimlaga"


 Att göra sin egen fil är faktiskt hur lätt som helst.

Och riktigt god är den också.
Själv tycker ja att den är mildare och lenare i smaken än köpt fil.

 Och vill man prova så gör man som så.
Lägg 1 msk fil i en skål och rör den slät.
Häll på ett par deciliter mjölk (den fetare sorten) och vispa om med en gaffel.
Täck över och låt stå knappt ett dygn i rumstemperatur.
Och sen e´de klart!

Jag vill ha min fil riktigt avkyld så den får stå i kylskåpet innan jag äter den.


I dag ser det ut att bli uteväder.  Tror jag ska passa på att ta itu med lite trädgårdsjobb, för imorgon hotar dom tydligen med regn igen.

 Det är bara ett "men". Alla mina räfsor for i väg till skolan idag. 
 För där skulle det räfsas gården.

Nåja kanske jag hittar något att göra i alla fall =)
Om int´ annat, kan jag ju ta ett varv med kameran.

Ha en riktigt bra dag alla ni som kikar in!

Catarina

3 kommentarer:

  1. Oj, va gott!
    Minns från barndomen filbunkarna oppradade
    i ett skåp hos mormor :O)
    Kanske ska man pröva på nytt ...
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Jaha, det kanske man skulle prova!
    Vet att mamma höll på med det när jag
    var liten.... men då vågade man inte smaka...
    Ha det gott du med!
    och lycka till med hönsen du också!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Spännande!! det har vi aldrig testat att göra! kör latmansvarianten... fil på förpackning! ;-)

    ha en fin dag!


    Kram Emelie och Elin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...