16 maj 2012

Frestande


Att ändra planerna kändes verkligen frestande idag när man slog upp ögonen och såg att det var strålande väder ute.
 Men jag hade planerat något annat, nämligen att ställa till stort brödbak.
 Jag är rätt så expert på att skjuta upp saker och ändra på planer, men i dag gjorde jag faktiskt inte det.


Så idag har jag bakat....

 ....och bakat!

 Det jäste och jäste... ja ibland nästan för bra!

 När det skulle gräddas så hade en till ugn inte varit alldeles fel.

Det blev semlor...

...havrebröd...

....och pitabröd. 



När sista brödet kom ur ugnen så väntade nästa projekt. En hylla byggd av en lastpall skulle målas. Det är våran andraklasist som med pappas hjälp byggt den i present åt mig =)

Men i morgon då planerar jag en dag ute!

Ha det bäst!

Catarina

4 kommentarer:

  1. Jag säger då bara, duktiga du som kan baka bröd. Det är ju en jättebra grej att kunna baka sitt eget bröd. Njut av dagen där ute.

    SvaraRadera
  2. ja du jag hade också planerat en dag ute idag,men sjuttsingen vad det regnar nu :( Hälsn.från grannen i gröna huset :)

    SvaraRadera
  3. gud va tu ji dukti.vi ar siter bara å hänger.Ha e så bra.D

    SvaraRadera
  4. ja va duktig du är.. jag borde oxå baka..men nu ligger jag i 38,5 graders feber o HOSTAR + värk i kroppen..inget roligt alls.. är så trött... men virkar lite gör jag...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...