11 maj 2012

Är det blomman som gör blomman!?


Dag för dag ser man hur det grönskar i rabatterna nu.
 Även om värmen minsann har sparat på sig hittills i vår så går det framåt.
 När jag började mitt trädgårdsliv för x-antal år sedan så var det så, att ingen blomma om den inte stod i blom. 
Blommorna var fina när dom blommade och däremellan var det inget annat än något grönt.
Men med åren har det där ändrats. Någon kanske skulle skylla det på att man blir äldre. Men nej det vill jag då inte erkänna, ung som man är ;)

Men jag tror däremot att jag har blivit bättre på att se vad jag har runt mig just nu!
För nu kan jag se HELA blomman och inte bara blomman.
Det där är förövrigt något man borde ta med sig mera i andra delar i livet också.
  Roseneroten är absolut finast just nu när den håller på att skicka ut sina stjälkar.

 Fina är dom. Jättevalmons ludna blad.

  Jätteramsen  har gjort sin egen lilla skog.

 Stormhatten har bildat en fin kudde intill stenen.

 Och visst är dom fina! Skotten av löjnantshjärta.

 Eldkaprifolen är på gång.

 Visst kan grönsaker också va´ fina. Som rabarberblad...

 ....och den första gräslöken.


 Det är inte mycket som blommar hos oss ännu.
 Något litet finns, som dessa små påsk liljor som jag hade i en kruka ifjol till påsk och som senare fick flytta i en av trädgårdslådorna.

Ormöga är ju bara så söt.
 Undrar varför den heter ormöga egentligen för ormar är då verkligen inget jag förknippar med söt.

Här är det riktigt grått och mulet väder idag. 
Nu önskar vi värme och sol!

Ha en riktigt bra helg allihopa!

Catarina

3 kommentarer:

  1. Va glad jag blir av alla dessa bilder som betyder liv.En bra helg åt er allihopa.Din mor.

    SvaraRadera
  2. Jättefin och inspirerande blogg du har!

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder! Nu vet jag vad blomman heter som jag har i rabatten, ormöga, tack. Ha en fortsatt bra helg!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...