25 apr. 2012

Nej, jag har inte slutat!


 Att handarbeta alltså. Det har ekat ganska tomt på den fronten här nu en tid.
 Men det betyder för allt i världen inte, att jag inte skulle ha nåt på gång. 
O´nej tvärtom! 
Det är väl det att jag har onödigt mycket på gång, så inget riktigt blir färdigt. Plus att jag haft en period när mycket av det jag gör inte blir riktigt som jag tänkt och då blir det oftast liggande.

Så, som sagt. Jag virkar....

....och virkar...

....och virkar
(det här är förövrigt ett av dom saker som inte blev som jag tänkt, så kanske det får återgå till livet som garnnystan)

...och så virkar jag ännu lite till.

Där emellan testar jag lite olika mönster...

...och olika effekter.
Vad tror ni,  skulle det här funka till en filt eller kudde kanske.
De är virkade med Novitas Raita garn. Till den vänstra lappen har jag använt samma mönster som till rutorna högre upp på sidan.


Nu kör snart trädgårdssäsongen igång för fullt. Och som vanligt finns det planer så att det säkert räcker för minst fem år framåt. Men om vi är riktigt fokuserade kanske vi hinner allt i år ;)
 Ja, ja det är ju bra att va´ optimist från början i alla fall.
 Kanske jag skulle dra i hop ett fotocollage om mina trädgårdsdrömmar som ett inlägg. Sa si vad det blir.


Ha det bäst allihopa,
och njut nu för fullt av vårsolen om den behagar visa sig.

Catarina

5 kommentarer:

  1. oj va fint.. jag visst skulle det bli fint till kuddar, väskor el plädar. Jag tycker om att virka rutor.. Tycker oxå om att testa olika saker.. som sen blir liggandes.. haha, men nått ska man ju göra. , eller hur.Bilderna överst..är ju gamla mönster på pannlappar..så fina!!Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  2. Blev tipsad om din blogg och kikar in. Vad fina saker du gör! Den virkade där överst, har den något namn? Eller var skulle man kunna få mönstret?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jätte roligt att du tittar in!
      Mönstret till den virkade pannlappen överst hittade jag hos, olavas.blogspot.com

      Radera
    2. Tack :-) Måste pröva...

      Radera
  3. Oj så fina saker du virkar! Fina färger på alla lappar du gör. Jag håller på att virka mormorsrutor men den pläden är klar om flera år... Ha en bra helg!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...