8 mars 2012

Vårkänsla

Det finns ju så mycket fina blommor i butikerna nu. Rena, klara, våriga färger. 
Så idag fick några av dem följa med hem.

Blommor är ju en sån otrolig stämningshöjare. Ställ en bukett med färska blommor i ett rum och dina blickar dras till den varje gång du kommer in i rummet. Lite nya blommor kan förgylla vilken dag som helst.




 En bukett med tulpaner och en primula fick ge vårt kök en mera vårlik känsla.


 Har alltid trott att dessa primulor inte löns att spara sedan de blommat ut. Men där har ja visst haft fel. Tanten i butiken förklarade att dom visst är mångåriga och att man nog kan få dom att blomma om.
 Så nu ska vi se hur gröna fingrar vi har.


Passa på och njut av alla fina "vårblommor"!

Ha det så bra alla!

Catarina

2 kommentarer:

  1. Fina blommor och fina bilder!
    Jovisst, blommor är till glädje och förgyller olika tillfällen :)
    Ha ett skönt veckoslut!
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Då man målar på ljus kan man använda vanlig hobbyfärg. Jag har tidigare målat på korgar så jag använder samma färg alltså vattenbaserad. Prövade rådet jag fått att sätta aningen tvål med så tar det fast bättre. Detta är nog ok men nu såg jag nånstans att man kan stryka lite tvål på ljuset innan man målar så det skall jag pröva, sunda förnuftet säger mig att detta borde vara ännu bättre. Pröva på om du är intresserad.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...