11 mars 2012

Stickad mössa

Fastän vi går mot varmare tider så har jag stickat en mössa.
 Hittade ett nytt mönster som bara måste testas genast. Och det blir säkert fler mössor  i detta mönster för den passade verkligen bra på huvudet.

  Har väl stickat och virkat en del mössor i mina dagar, men det är få som har varit något vidare när man haft dem på. Men den här var jätte bra!




 Mössan har jag stickat med dubbelt garn av Drops Karisma.

Idag är det väldigt vårigt väder här så en ordentlig "stickamössa" känns kanske inte helt rätt.
Men, men...
Det kommer ju flera vintrar.


Vi har påbörjat ett nytt projekt här i huset där både målburkar och kristallkronor är inblandade.
 Så mer om det i nästa inlägg.

Ha det bäst allihopa!


Catarina

4 kommentarer:

  1. Snygg mössa. Jag håller med dig, modellen ser jättebra ut.

    Gå in på din adress jag kommer nu att skicka ett meddelande till dig.

    SvaraRadera
  2. Hejsan!! Saknar bra möss-mönster, var har du hittat mönstre? eller är det så enkelt att du kan lägga in det här?
    Trevlig blogg dessutom :)
    H.Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mönstret till mössan har jag hittat på en norsk blogg,
      som heter G-Anette´s Kreativiteter. Där finns också många andra fina modeller på mössor.
      Kul att du gillar bloggen :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...