23 mars 2012

Mumin

 Hade väl aldrig kunnat tro att jag skulle ha en hel samling av muminmuggar och skålar i mitt kök.
.Mumintrollen har aldrig varit något som har intresserat mig, varken som barn, eller att jag skulle bjuda ut dom åt mina egna barn. Har väl egentligen tyckt att dom varit rätt så fula och berättelserna har väl heller aldrig varit några höjdare.
Men tänk som man kan ändra sig

 Det började med att en av pojkarna fick en muminmugg i present av en släkting. Och sedan det är jag fast. Och det har blivit några till sedan dess.
 Alltid när det kommer ut en ny så finns den med på önskelistan.


Hos oss är muggarna i användning hela tiden. 
Dom funkar som kaffemuggar, saftmuggar, O´boykoppar.....
Både till vardag och fest.



 Ur skålarna äts det yoghurt, flingor, glass, efterätter... ja ibland t.o.m gröt eller soppa.
Använder dem också till t.ex tacobuffen, och på kaffebordet med småbröd i.


 Muggarna och skålarna har sin plats på en bricka på köksbänken, så kan alla lätt ta sin mugg eller skål . 



Nog måste det ju ändå erkännas att dom är rätt så fina dom här. Och visst har man en känsla av att mumin är en del av Finland.

Det jag gärna skulle komplettera min samling med, förutom alla nya modeller som kommer ut, är någon tillhörande gräddsnäcka och sockerskål. (Får det inte riktigt att passa med Pentiks gräddsnäcka till.)
Om det finns någon som vet om det finns eller var man kan få tag i såna, så hojla gärna till och tipsa.

Nu var det fredag igen och helgen står för dörren.
 Med +10 grader på mätaren när man skickar barnen till skolan så kan man väl konstatera att nu är våren här. Så vi hoppas på att det fortsätter hela helgen. 
Lite vårblommor vid trappan börjar snart vara på sin plats. Granriset har väl gjort sitt vid det här laget. 


Ett riktigt strålande veckoslut till Er Alla!

Catarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...