8 feb. 2012

Inköp och påbörjat

Igår hade jag och min mamma en utfärdsdag och besökte en garnbutik en bra bit härifrån.
Och som vanligt när man besöker en riktig garnaffär så får man dra efter andan gång efter annan, när man ser ett garn finare än det andra. Och så mycket inspiration det fanns i den butiken.

Har länge haft ett mönster på en filt som jag har tyckt såå mycket om. Men att börja med en filt är ju lite av ett marathonprojekt, och med 1000 andra saker som skall rulla så borde man väl inte börja på så stora arbeten men, men...
Va`gör man?
Jo, handlar garn!!

Och jag kunde ju inte hålla mig fast klockan var närmare midnatt igår kväll så virkade jag upp några rutor. Och det var så roligt! Garnet jag har valt är Drops Karisma och det gick hur lätt som helst att virka med. Filten består av rutor, närmare bestämt 65 st, som virkas i olika nyanser av grått och beige. En ruta är endast sex varv,  så de går i allafall relativt snabbt att virka.

 En del av garnet som blev inhandlat. Sammanlagt blev det 19 nystan och då fattas ännu en färg som skulle beställas.

 I mönstret var en ruta räknad till 14*14 cm, men mina blir ca.12*12 cm.
Så ev. skall det var flera rutor än i mönstret.




Kom att tänka på en sak som jag tycker verkar intressant. 
Kvinnan som har garnaffären har även ordnat med stickkafe. Och det har man ju sett börjat dyka upp lite här och där. Kanske mest in i städerna då. Men det skulle ju va hur kul som helst att sitta tillsammans med andra "handarbetstokiga" , för att handarbeta och umgås.
 Undrar om det finns något här i mina trakter...



Önskar er alla en fin fortsättning på dagen!

Catarina

1 kommentar:

  1. Jag älskade att virka på denna filt. Mina rutor blev också mindre. Jag tror att Lima är lite porösare och därmed fyller ut lite mer än vad Karisma gör. Lycka till med detta roliga projekt. Fru Inez

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...