29 feb. 2012

Gamla minnen

I går började ja städa ur en skrubb och kom på en del bortglömda saker som blivit sparade sen jag var barn.
Det var så intressant att bläddra i gamla teckningar och böcker så städningen drog ut väldans på tiden.

Bl.a hittade jag en pärm med blyertsteckningar.
Det var något jag sysslade med ganska mycket en period.


Och så var det den här Puppe Popp.
 Det var den första boken som jag klarade av att läsa alldeles på egen hand.
Den var skriven med stora bokstäver, så för en sexåring som skulle lära sig läsa var den perfekt.


Och dessa "minnesböcker". 
Dom är som namnet säger full med massa minnen. 
Det var väldigt vanligt förr att alla hade sina minnesböcker.
Nu är det länge sen jag har sett någon ha en.

Alltid när jag fick en ny bok så limmade jag in en glansbild på varje sida. De som skrev i boken fick fritt välja vid vilken bild de ville skriva sin hälsning. 





Catarina

2 kommentarer:

  1. Va du va duktig att rita. Du måste ha en 10,a på betyget..O Puppe pop har vi oxå här liggandes.. samma bok.. har läst den för barnbarnen så de kan väl den utantill.

    SvaraRadera
  2. Du borde börja teckna igen så bra som du ritar! Jag har också kvar mina minnesböcker med glansbilder, dom kastar jag aldrig!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...