2 feb. 2012

Fyllda skåp

För en tid sedan visade jag ju en del av mina nya vitrinskåp. Nu har jag fyllt skåpen med lite ett och annat, och jag blev riktigt nöjd. 
Nu finns det en möjlighet att hålla koll på vad jag har för tyg i mina lager för det kom nog fram lite av varje, som jag inte visste att jag hade, när jag började städa i högarna. Och dessutom så är ju tyg väldigt fina att titta på så de får gärna synas.
 Trodde väl att mängden tyg skulle minska i och med städandet, men si så blev det inte. Normalt när jag städar ur ett skåp är jag väldigt bra på att göra mig av med en massa saker, men här var det annorlunda. Det fanns väldigt mycket som hamnade under benämningen "kan va bra att ha".



Nu ska ni ju inte gå och tro att det kommer att se ut så här hela tiden. En salig röra är nog närmare sanningen . Men när jag väl kommer mig för att röja ur något hörn så är det ordning och reda som gäller.





 Här var det 9 meter spetstyg som fick följa med hem från en sommarloppis.


 En korg full med gamla virkade spetsar. En vackrare än den andra.



 Gamla trådrullar med björntråd.



Och till sist min knappburk som är en gammal kakburk. 


För övrigt så håller kölden i sig. Så va e väl passligare än att få sysselsätta sig med ett handarbete.
Ha det så bra allihopa!

Catarina

2 kommentarer:

  1. Oj sjutton vad snyggt det blev i dina skåp. Nej det behöver inte vara lika fint hela tiden, ibland måste man inventera för att veta vad man har.
    Kallt, kallt, usch.

    SvaraRadera
  2. Sådana välstädade skåp skulle jag inte ha något emot att ha! Trevlig helg!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...