23 feb. 2012

Favoritrecept!

Det här receptet på Kokosbollar, är nog det absolut finaste och värdefullaste receptet jag har!

Jag minns ännu hur det var när vi skulle göra det här receptet. Vi hade gjort kokosbollar någon dag före på barnträdgården (kallades så på den tiden) och nu skulle vi skriva och rita receptet. Dagistanten hade gjort en modell och ritat bilder på margarinpaket, havregrynspaket, kannor, skedar och allt det andra.

 Och så fick vi varsin A4:s pappkartong .Och på den här tiden var det så att allt skulle användas så länge det bara gick. Så inga fina vita pappersark här inte,  utan något som hade suttit som reklamlapp på någon butik, var vad vi fick. På ena sidan, färgrant tryck och skrivet med tjock tusch, dagens specialpris. Och på den andra en grådaskig, ganska porös yta där vårt recept skulle skrivas.

Och som jag ritade, minns ännu hur besviken jag var när inte mitt havregrynspaket, med den glada pojken, blev lika fint som tantens.




 Nu hänger receptet inom glas och ram på köksväggen. 
Kaffet i kannan har suddats ut och kakaon har satt sina spår, men det är ändå ett favoritrecept.



Önskar er alla en riktigt bra fortsättning på dagen!

Catarina

2 kommentarer:

  1. haha, den berättelsen va bra!! O va roligt att du har det i ram o glas.. för visst är det värt det.!

    SvaraRadera
  2. Det var det finaste recept jag nånsin sett! Självklart att det ska vara inom glas och ram! Din virkade matta är jättefin! Ha en skön helg!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...