11 feb. 2012

Färgglatt

Här är några kuddar som jag virkat av sånt garn som randar sig själv. 
Det var jätte roligt att virka mormorsrutor av detta garn, bara att virka runt, runt och bara några trådar att fästa. Hur bra som helst!

Det har tagit onödigt länge att få de här färdiga. När jag hade en kudde färdig och två till halvfärdiga så lämnade dom liggandes i virkkorgen. Och det mycket på grund av att jag kom på, att de här passar ju inte in i vårt hus! Jag provade dom både här och där men nää...

Och det är en av mina stora svagheter när jag håller på med något. Om jag börjar tycka att, nej det här är inte "JAG" , så är det lätt hänt att arbetet åker ner i korgen eller in i ett skåp och där kan det få bli liggandes länge, om det alls får komma fram igen. Känner någon igen sig?
Men på något vis tycker jag fortsättningsvis om dessa kuddar, så därför gjorde jag dem klara.
Kanske en vacker dag hittar de sin plats.








Ha en fortsatt trevlig helg allesamman!

Catarina

4 kommentarer:

  1. Välkommen med i bloggvärlden.. jag har snart bloggat i ett år..o det är ju så himla kul!!Fina kuddar det vart av sjubrödersrandgarn..Härlig stor hund har du oxå!

    SvaraRadera
  2. Fina kuddar, härliga färger det kan behövas nu när vi har haft det så mörkt länge, de är som en vår karamell.

    SvaraRadera
  3. jaha du har vart i snösvängen idag.. Min (vår) dotter karolina ha skidat idag..o hon kom sej igenom.. har nu int tränat så mycket men ganska bra gick det iallfall sa hon..bara int hon skulle ha fått så ont i vaderna o axlarna som sen gick ner till skulderbladet..lite mera än 5 timmar..o räkna man bort alla de pauser hon hade vid alla stationer så tyckte jag det va rikitgt bra!!Så du är konditor.. jobbar du som det oxå el har du nått annat..jag tycker det är så himla roligt att baka.. så konditor skulle jag gärna ha kunnat bli. hihi.Lycka till i min utlottning

    SvaraRadera
  4. Åhh vilka färgglada, härliga kuddar. Jag blir verkligen på gott humör av att titta på dom. Som godisar!
    Kram Malin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...