25 jan. 2012

En tjuvtitt!

Skall visa er en liten glimt av skåpen som jag håller på att fylla med diverse handarbetsmaterial.
Köpte två stycken vitrinskåp när vi var till Tammerfors förra veckan och nu är de ihopskruvade och klara. Nu åter står det roliga att få fylla dem med en massa skoj. Och ett bonus är ju att man får städat ur tyg och garnlagret på köpet.  

 En period virkade jag  en hel del saker av mattrasor. Eller egentligen är det en typ av trikåtrasor. Jätte roligt att virka och snabbt gick det. Men det var väldigt arbetssamt för handlederna. 
Inhandlade en stor säck med trasor för en tid sedan, så nya projekt väntar ;)


Nu ska fortsätta mitt "inredande" av skåpen, så återkommer jag med nya bilder när det är klart.


Ha det så bra allihopa!





4 kommentarer:

  1. Hej!
    Va roligt att du startat en blogg, man blir ju lite nyfiken när man ser nån är från Österbotten...
    Dina virkade korgar gillar jag, har planer på att göra själv några men har inte hittat "garnet" ännu. I mitt syrum råder det för det mesta kaos, när jag städar opp där brukar jag inte hitta nåt när varje sak är på sin plats, men på nåt konstigt sätt brukar kaoset komma ganska snabbt tillbaka! Det är bra med vitrinskåp så ser man var alla grejor finns. Ha det så bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du kikade in! Det stämmer att röran snabbt kommer tillbaka, speciellt om man har flera saker på gång samtidigt, men det tar vi som ett tecken på att vi gjort något roligare än att städa ;)

      Radera
  2. Oooo, vad jag "snålas" på de där tygerna trots att jag har skåpet fullt.
    Härligt solsken här i dag, säkert hos dig med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja idag har det varit strålande sol. Det känns bra att vi går mot ljusare tider.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...